POP-UP-MYYMÄLÄ
SUBARU JA LAATIKOT
Expedit kehitti japanilaiselle Subarulle siirrettävän myymäläkonseptin, jotta offroad-kohderyhmä kohdataan sille ominaisessa ympäristössä: luonnossa.
Kysymyksiä? Anna tulla, niin olemme sinuun pian yhteydessä
SIIRRETTÄVÄ ESITTELYTILA TUOTTAA TULOKSIA
Jos vuori ei tule Subarun luokse, Subaru täytyy tulla vuoren luokse. Tai oikeammin tunturin. Tähän Expeditin Norjan-yksikön pop-up-myymäläkonsepti perustuu.
Olemme jo vuosien ajan suunnitelleet monet Subarun Norjassa sijaitsevista toimitiloista ja vastanneet niissä tehtävistä asennuksista myyntialueista materiaalibaareihin ja aulatiloihin. Yritysilmeohjeistossa määritetään perustettavissa myymälöissä käytettävä sisustuskonsepti, jotta yritysilme pysyy yhtenäisenä sekä asiakaspalvelu optimoidaan koko yrityksessä.
Kun automaahantuoja toteutti nelivetoisen mallistonsa kampanjan, haluttiin saavuttaa asiakkaat, joilla ei ole tapana käydä automyymälöissä. Oli ajateltava uudella tavalla.
Norjan karu ja tietön luonto ulottuu lähes etelästä pohjoiseen lähes 2 000 kilometriä. Se tarjoaa loistavat olosuhteet Subarun nelivetoautoille. Siksi Subaru halusi kohdata asiakkaansa Norjan outback-alueella, jossa maastokelpoisia autoja todella tarvitaan. Subaru halusi päästä etulinjaan, joten kehitettiin pop-up-myymälä.
Ratkaisu on yksinkertainen: tarvitaan 20-jalkainen kuljetuskontti. Siihen tehtiin muutoksia, joten takaosan sijasta sen kyljet avautuvat kuin siivet. Niiden avulla rajataan ulkoalue. Lisäksi ne toimivat ilmoitustauluina kampanjaviestejä varten. Kontti varustettiin lasisilla liukuovilla ja sisustettiin kuljetusta, lämpötilanvaihteluja ja kosteutta kestävillä kalusteilla. Lisäksi tarvittiin sähköä, lämmitystä, baari, jääkaappi, lattia, valaistus, näyttö ja vaihdettavat seinäkalvot.
“OLEMME HUOMANNEET KIINNOSTUKSEN KASVAVAN, KOSKA OLEMME SIELLÄ MISSÄ ASIAKKAATKIN”
Torbjørn Lie, CEO, Subaru Norge
Expeditin pop-up-ratkaisu auttaa esittelemään Subarun todellisen olemuksen asiakkaille. Kun asiakkaat sijaitsevat laajalla alueella, siirrettävästä pop-up-myymälästä on runsaasti hyötyä. Sen avulla Subaru pystyy esittelemään brandinsä sille luonnollisessa ympäristössä: kaupunkien keskustoissa, tunturissa, outdoor-tapahtumissa ja autonäyttelyissä.
Subaru on menestynyt kohtaamalla juuri oikean offroad-kohderyhmän norjalaisissa laskettelukeskuksissa. Myymälä on kiertänyt maata jo yli vuoden ajan. Se teho näkyy. Expeditin ratkaisu on tuottanut konkreettisia tuloksia. Pop-up-myymälässä esiteltävien automallien koeajojen määrä on lisääntynyt.