POP-UP-MYYMÄLÄ
SUBARU JA LAATIKOT
Expedit kehitti japanilaiselle Subarulle siirrettävän myymäläkonseptin, jotta offroad-kohderyhmä kohdataan sille ominaisessa ympäristössä: luonnossa.
Kysymyksiä? Anna tulla, niin olemme sinuun pian yhteydessä
SIIRRETTÄVÄ ESITTELYTILA TUOTTAA TULOKSIA
Jos vuoret eivät liiku Subarun vuoksi, Subarun täytyy tulla vuoren luokse. Tai oikeastaan tunturin. Tähän Expeditin Norjan-yksikön kehittelemä pop-up-myymäläkonsepti perustuu.
Olemme jo vuosien ajan suunnitelleet useita Subarun Norjassa sijaitsevista toimitiloista ja vastanneet niissä tehtävistä asennuksista myyntialueista materiaalibaareihin ja aulatiloihin. Olemme laatineet brändiohjeistuksen, joka määrittelee uusissa myymälöissä käytettävän sisustuskonsepti, jotta yritysilme pysyy yhtenäisenä.
Kun automaahantuoja toteutti nelivetoisen mallistonsa kampanjan, haluttiin saavuttaa asiakkaat, joilla ei ole tapana käydä automyymälöissä. Oli ajateltava uudella tavalla.
LUOVA MYYMÄLÄKONSEPTI
Norjan karu ja tietön luonto ulottuu etelästä pohjoiseen lähes 2 000 kilometriä. Se tarjoaa loistavat olosuhteet Subarun nelivetoautoille. Siksi Subaru halusi kohdata asiakkaansa Norjan outback-alueella, jossa maastokelpoisia autoja todella tarvitaan. Subaru halusi päästä etulinjaan, joten kehitettiin pop-up-myymälä.
TEHTY SIIRRETTÄVÄKSI
Ratkaisumme: tarvitsimme 20-jalkaisen kuljetuskontin. Siihen tehtiin muutoksia, joten takaosan sijasta sen kyljet avautuvat kuin siivet. Ne rajasivat ulkoalueen. Lisäksi ne toimivat ilmoitustauluina kampanjaviestejä varten. Kontti varustettiin lasisilla liukuovilla ja sisustettiin kuljetusta, lämpötilanvaihteluja ja kosteutta kestävillä kalusteilla. Konttiin tarvittiin myös sähköä, lämmitys, baari, jääkaappi, lattia, valaistus, näyttö ja vaihdettavat seinäkalvot.
“OLEMME HUOMANNEET KIINNOSTUKSEN KASVAVAN, KOSKA OLEMME SIELLÄ MISSÄ ASIAKKAATKIN”
Torbjørn Lie, CEO, Subaru Norge
LÄHEMMÄS ASIAKKAITA
Expeditin pop-up-ratkaisu auttaa esittelemään Subarun todellisen olemuksen asiakkaille. Kun asiakkaat sijaitsevat laajalla alueella, siirrettävästä pop-up-myymälästä on runsaasti hyötyä. Sen avulla Subaru pystyy esittelemään brandinsä sille luonnollisessa ympäristössä: kaupunkien keskustoissa, tunturissa, outdoor-tapahtumissa ja autonäyttelyissä.
MENESTYKSEKÄS OFFROAD-MYYMÄLÄ
Subaru on menestynyt kohtaamalla juuri oikean offroad-kohderyhmän norjalaisissa laskettelukeskuksissa. Myymälä on kiertänyt maata jo yli vuoden ajan. Expeditin ratkaisu tuotti konkreettisia tuloksia, sillä pop-up-myymälässä esiteltävien automallien koeajojen määrä lisääntyi.