search

VAIHDETAAN AJATUKSIA

Kysymyksiä? Anna tulla, niin olemme sinuun pian yhteydessä

SELVÄ!


Työn alla, palaamme pian asiaan!
Tutustu henkilötietokäytäntöömme
Ota yhteyttä
Meny reference Viborg0759.jpg

22. marraskuuta 2021

Onnistunut esillepano lisää myyntiä

Hyvin suunniteltu tuotteiden esillepano on myynnin edistämistä. Mitä tulee ottaa huomioon? Myynnin edistämisessä on olennaista, että tuote ja asiakas kohtaavat inspiroivalla tavalla. Kun näin tapahtuu, asiakkaan viipymisaika ja ostosmäärä myymälässä lisääntyy. Esimerkiksi ruokakaupoissa kuluttaja saa parhaimmillaan ideoita kokkaamiseen esillä olevien raaka-aineiden ja tuotteiden ansiosta ja vaatekaupoissa tai lifestyle -myymälöissä ideoita pukeutumiseen ja vaikkapa nikkarointiin.

Materiaalit ja värit

Vaalea puu, vaaleat sävyt ja kiviset yksityiskohdat tukevat minimalistista vaikutelmaa liikkeessä. Ilmava ja pohjoista luontoa muistuttava tunnelma syntyy pehmeästä valaistuksesta ja vaaleasta värimaailmasta. Nanson myymälä on päästä varpaisiin kerman vaalea (kuva alla). Väri antaa vaatteille tilaa näkyä ja tulla huomatuiksi. Materiaalivalinnoilla aikaansaadaan erilaisia tunnelmia, kuten esimerkiksi ylellisyyttä, leikkisyyttä tai rentoa ilmapiiriä tilaan. Värejä tarkemmin tutkimalla ja oikein käytettynä voidaan vedota ostajaan psykologisin keinoin.

_DSC9313.jpg

Valaistus ja somistus

Fredrik ja Louisan parfyymiosastolla kalusteiden alaosaan sijoiteltu valaistus vie huomion tuotteisiin ja osaston somisteina toimivat moottoripyörä ja kanootti toimivat katseenvangitsijoina.  Parfyymiosaston sisustuksessa on yhdistelty tummaa ja vaaleaa puuta - tämä yhdistelmä valaistuksineen tukee tuoteryhmän eksklusiivisuutta. Valaistuksella voidaan vaikuttaa mielikuvaan myymälän hintatasosta. Myymälän tilakokemuksen lisäksi valaistuksella viedään huomio tuotteisiin. Uutuustuotteita ja tarjoustuotteita voi tuoda esille kohdevalaisimilla ja somisteilla.

Fredrik Louisa.jpg

Myyntikalusteet

Ruokakaupoissa tuotteiden esillepanossa korostuu erityisesti tuotteiden houkutteleva asettelu näyttäviin myyntikalusteisiin. Erilaisilla display -rakennelmilla voidaan antaa ideoita kokkaamiseen ja helpottaa asiakkaan ostospäätöksen tekemistä: esimerkkinä erilaiset ruokateemaiset kokoonpanot tai heviosaston tuotteiden sijoittelu ja houkutusmateriaali (julisteet, inspiraatiokuvat tai vaikkapa reseptit). Ohessa Wanzlin näkemys makeisosaston esillepanosta.

DE-2017-0009 Edeka Markt Nuernberg_3D 06_1_pure-033_Candy Kogo - Kopie.jpg

Kiinnostuitko? 

Ota yhteyttä: expedit@expedit.fi

+358 (0) 20 741 4640